Tuesday, November 1, 2011

GREEEEEEETTTT....





Greet... greet.. and greet... whoever you are... ko tetap akan dapat greetings from tuan rumah.


situasi 1:

lokasi - walmart (supermarket la)

masuk2 je..
salesman / girl : Hello.. how r u doing?

aku? sengih n "good, thank you"

sedang merayau2 mencari apa2 saje yang bole kubeli... terserempak promoter or salesman/girl yang ada...

salesman / girl: Is there anything that you need ma'am?
aku? sengih n "it's ok, I'm just looking around, thank you"

atau

salesman /girl : is everything okay? Is there anything I can help you?
aku? sengih n "everything is great. Thank you"

masih lagi berlegar2 mencari barang2 yang aku sendiri taktau nak beli apa... terserempak makcik2, pakcik2, kakak2, adik2 yang sama2 shopping di walmart jugak.. and nak lalu sebelah aku or blkg aku or depan aku...

dia akan senyum and say "I'm sorry".. kira tumpang lalu la... takde lak aku dengo dorang sebut "sekius me" or "skius" sebagaimana biasa aku dengar di M'sia. hehe

dah siap pilih2 barang... beraturlah aku nak bayo...

di kaunter:

salesman / girl : Hello.. how is everything going?
aku? senyum and "great" - ni kes malas nk cari perkataan lain nk guna la ni.. hehe
tot tet tot tet... kira2... tung tang tung tang.. usd62.63
salesman / girl : 62.63 ma'am
aku? senyum... mengeluarkan dollar 62 dengan sangat berhati2.. almaklum.. duit dia smua same kaler saje ye.. takde merah biru ijau bagai
itu takde masalah...
63cent...
itu yang slalu bermasalah..
praaangg... aku lambakkan aje bbrp coins yang aku ada...
"I'm sorry, but I'm not familiar with this coins... bla bla bla.."
salesman / girl : it's ok. u're good..
dan dia pon mengutipla jumlah coins yang sepatutnye... hehehe



kesimpulan di sini... there are really2 helpful and warm. So aku tak rasa janggal or risau bila kat sane... hmm.. maybe sebab aku bukan pegi bandar besar.. gi Salt Lake city.. antara bandar paling selamat di US... klau pegi LA ka.. cuak2 ayam gak kot... hehe



No comments:

Post a Comment