Monday, October 31, 2011

Budayakan Sukan





Ewahh... kelas kau maria.. tajuk taknak kalah... macam tajuk poster tampal kat balairaya je bunyinye kan?? hehehe

Apsal la pulak tetiba je aku ni bersemangat camni ha? Entah.. tetiba lak teringat... sementara ingatan2 kat Salt Lake tu masih fresh... belum bercenabu.. elokla aku coretkan kat blog aku ni... nak menulis dalam diary bagai.. alaaaahai.. tak rajin le pulak.. bertahun2 dah aku tak menulis.. tulisan pon dah compang camping. haha.. pernah kah tulisan ko kemas Han oi? hehe...

Gini... masa kat Salt Lake aritu... aku tertarik dengan budaya mat2 saleh kat sana... camne dorang membudayakan aktiviti riadah.. healthy lifestyle di kalangan mereka. U olss.. imagine okay.. mak2 baby setarap aku ni ha.. berjoging sambil sorong stroller ko... kat M'sia ada? Aku saaaaangat jaki. sebab?? bukan sebab mak2 baby tu jogging.. tapi jaki melihatkan stroller2 dorang yang membuatkan aku meleleh air idung ko... JOGGING STROLLER they all... alahai... tak tercapai dek akal akula klau nk beli... tapi sangat menjakikan aku tau tak... huhuhu

Seawal bayi lagi anak2 depa ni dah didedahkan dengan budaya hidup sihat. (bab bersenam je.. bab makan lain cerita). Pastu pulak... dengan cuaca yang redup.. walaupon matahari terpacak atas kepala.. ko tetap tak panas hokay... ala2 ke hulu ke hilir dengan aircon 22deg gitu walaupon masuk dalam semak kejar ayam. So sangatla bestnye untuk berjogging dan jugak berbasikal ke hulu ke hilir. Pulaknye.. di support pulak oleh mereka yang sepatutnye...

contoh..


foto ihsan pakcik gugel

Dalam train ni bole hangkut ko punye beskal masuk... n turun di destinasi dengan selamat... cool huh?


sekali lagi ihsan pakcik gugel.

Ko nak naik bas pon basikal leh sangkut kt depan bas tu... cayala... ini takde alasan lagi dah utk merempit naik motor... sila merempit naik basikal untuk keselamatan dan kesihatan ye adik2... kira dorang kt sane naik beskal ni dah ala2 mat rempit kita dah...

And pedestrian crossing dia... sila jangan buat2 tak nampak ye.. kt sane.. ko nampak orang nk melintas.. ekau2 yang rasa naik moto n kete n mende2 apa yg bergear.. sila stop n beri laluan. Bukan ko makin pecut ye! Klau ko makin pecut.. adoi.. malu beb.. perangai kampung mana ko bawak gi US ni? hahaha..

Laaaagi.. nantila... aku sambung lain kali.. asyik citer bestnye.. nanti kita citer part tak best lak ek?

1 comment:

  1. bestkan han... eye opener bila tgk society negara lain... balik sini, rasa mcm dh berubah sket... hahahahah...

    seronok kan tgk dia org exercise bawa anak... sini bleh jer but ketiak berlecak lps tu...

    and the people yang naik beskal tu buat kita pun nak naik beskal...

    sambung cite... cite lg...

    ReplyDelete