Friday, October 21, 2011

Salt Lake City, thank you...

Salam..

Duduk dalam bilik sorang2 sambil layan youtube, online radio, forum dsb dsb.. huhu.. Bukak tv.. smua citer mat saleh yang aku blurr... abis2 aku tengok CSI, House, Charmed.. tu je la yg aku kenal kot. haha.. betapa aku bukan penonton setia rancangan bersiri or berirama.. tak kirala mane2..

Apa nak story ek malam2 buta ni... FYI.. la ni hangpa kol 11pagi, manakala aku di SLC ni kol 9 malam.. itula perbezaan ketara yang buat aku susah jugak nak contact anak2.. Memangla boleh skype.. tapi aku akan skype pagi before gi kelas, which is dorang dah siap2 nak tido.. jadila... lepas rindu kat anak2... hehe..

Sejak 1 Oktober aku dah tinggalkan anak2 dengan suami, sampaila 24 oktober nanti insyaallah sampaila aku di KLIA dengan beg berbondong2. hahaha... gile.. gile shopping kot. Patutla sape2 yang tau aku kene gi US, smua akan kata.. bestnye gi shopping... masa mula2 nak pegi tu, aku memang takde niat nak shopping bagai. Apa yang aku pikir hanyalah apalah nasib aku kat tempat orang tu nanti. Ye la.. selama ni.. gi KL sorang2 pon aku tak pernah ok... gi interview visa kt embassy aritu pon mr hubby kene amik cuti bagai gi anto. Bole imagine tak camne risau aku bila tetiba kene gi outstation yang tak pernah aku lalui sejak 9 tahun aku keje. Jauh lak tu beribu batu. Haru sungguh. Mujurlah semuanye berjalan dengan lancar sekali. Syukur Alhamdulillah...

Meh aku citer sket apa yang best and apa jugak yang tak best kat tempat orang ni. hehe... Yang best?

Friendly sangat2.. dorang memang sangat2 friendly. Di mana2 aku pegi sure kene greet. Klau kat kedai makan tu memangla.. masuk bukakkan pintu, greet segala tok nenek selamat la.. pagi petang bagai. Masuk kedai serbaneka pon kene greet, Is there anything I can help? bla2.. is everything perfect for you? bla2.. mcm2 la ayat dia. haha.. mujurla SPM aku english tak kantoi.. bole jugakla survive kat tempat mat saleh ni. wakakaka... tu antara kerisauan melanda aku. ye la.. celah mane la aku ni bercakap bahasa inggeris... kt ofis smua muka jawa pakistan bagai, takde nye nak cakap mat saleh. kat umah? pon takde jugak.. harap sepatah dua la aku bagi arahan kat anak2.. lain2? haram... abis2 pon aku melayan si Ira je la skali skala...

Tapi bila dah sampai sini... ko reti ke tak reti ke.. ko kene cakap jugak kan.. kang lapo ke sesat ke camne kan? hehe.. alhamdulillah.. awal2 sampai.. berat mulut jugak aku nak bercakap. almaklum.. tak konfiden... hehe.. sekarang okla.. hahaha..

Next thing yang best... scenery!! gile lawa... gunung ganang keliling... pokok2 bermacam2 kale.. tu belum cerita salji lagi... aku sempat la jugak merasa salji kejap... sehari dua.. intro gitu. haha.. takpela.. takyah lama2.. mati beku aku nanti. oh sungguh.. tak tahan wei... sejuk... berlaga gigi.. hehe.. jakun sungguhla...

lagi yang best? shopping! oh sungguh... especially kat outlet store... aku pegi Tanger's Outlet kat Park City, 30mins drive from hotel. Macam2 brand... Tommy Hilfiger, Levi's, Coach, GAP, Old Navy, Carter's, Oshkosh, Nike, Adidas, CK, segala tok nenek brand la... smua ada diskaun... maybe dah murah kot.. tapi tak cukup murah untuk bargain hunter macam aku. haha.. 30% off memang aku tak pandang.. klau ada 70% off... baru aku tergedik2 nak masuk. hahaha... tu citer kat outlet... klau kat shopping mall biasa... aku pegi Macy's, JC Penney, Walmart, Super Target, best... ada yang mcm standard jusco, and ada yang standard Tesco. hehe... tapi yang best kat sini.. klau kata clearance tu.. 80% off... memang sungguh2 off.. pernah ku dapat purse Van Huesen dengan rege usd1++ after 50% + 80% off. gile la.. hahaha.. ku pakai sendiri la jawabnye...

yang tak best lak... hmm.. sangat kering.. sejuk.. gatal kulit akuu!!

next.. letih gak nak cari makanan halal. tapi okla.. macam2 makanan bole cuba. tapi nak beli roti pon jenuh belek ingredient. mujurla kat sini... segala menu dia, siap tulis ingredient. so bole taula apa bole makan n tak. tapi basically kat sini aku jadi fish eater... klau rasa2 nk makan kambing n briyani... bole cari kedai pakistan. Ali Baba's Kobab, Sharazad, and kedai uncle marshal. hehe.

2 comments:

  1. han, update ler lagi... specially bab shopping tu... ahaksss...

    update tau!

    ReplyDelete
  2. hah? bab shopping? hehehe.. orait.. no problem...

    ReplyDelete