Wednesday, April 13, 2011

tabahkanlah hatiku...

salam...

thanx to all yang sms n tanye macam mane keadaan anak2.. since dah lama rasanye aku tak update blog. aku cuti lama sket.. sbb mr hubby kene gi outstation.. so takleh nk gilir2.. ini pon aku keje 2 hari.. mintak tlg tok umi jagakan budak2 tu... since isnin lagi aku mmg dah berkampung kt umah mak.. tak terdaya rasanye nk handle budak2 berdua tu sorang diri... klau time sihat ok lg.. ni dorang masih belum sihat. macam2 nk kene layan... nk solat pon kene curi2 masa.. apatah lagi nk makan...

perkembangan... hmm... frankly.. aku sendiri pon dah rasa tak larat nk menunggu semua ni berakhir. selama mana nk tunggu.. ahad lepas.. call prof hassan lagi. inform dia after 3 weeks of waiting.. bisul2 tu masih jugak keluar. dia suruh stop Zaniplus.. n after 1 week suruh call dia semula.. nk tgk camne. adoila... so the last time dorang consume zaniplus was on sunday morning. now.. takde mkn apa2.. kecuali sapuan Derma X Premium tu aje. Krim tu bagus.. once dah pakai... mmg smpai ke petangla kulit tu tak kering... tapi.. dia akan buat kulit2 mati tu gatal. tu yg anak2 tak tahan. sebelum ni... setiap kali lepas mandi.. aku kene 'mandikan' dorang dgn minyak zaitun... utk lembabkan kulit. tapi tak smpai bbrp jam.. kulit dorang akan mula kering n scaly. pkai derma X ni.. okla.. tapi.. rege dia yg buat aku tepuk dahi. RM146 pertube that lasts for 1 week. sebelum ni.. aku rasa ezerra krim tu pon dah mahal tahap gaban.. rupanye ada lagi yg lagi mahal tahap dewa gaban. huhu...

up until this morning... kt tangan kanan abg long ok.. dah bersih.. bisul2 dah clear.. eczema pon clear.. nk tunggu kuku dia tumbuh baru je. tgn kiri still ada sisa2 bisul lama yg belum kering sepenuhnye... badan n paha smua ok.. eczema still ada.. tp bisul dah takde. kaki pulak.. still ada bisul. eczema dah improve. kepala... dah kurang banyak kelemumurnye. bab eczema.. aku yakin la pkai derma X premium ni... tapi bab bisul tu yg buat aku tak tahan. pagi tadi lepas mandikan.. aku rasa mcm masih ada muncul 2 3 biji bisul kecik kt kaki. ntahla.. bila nk stop ni?

zaza pulak.. bisul2 dia tak sebesar abg long... pagi td tgk.. takde muncul yg baru.. tp eczema dia masih belum clear. cuma eczema di kepala... alhamdulillah.. dah bnyk sangat improvement. huhu.. ni after pkai syampu healin tu la.. rasa nyesal lak potong rambut dia. sbb dulu ingatkan nk apply derma X tu kt scalp dia.. tu yg potong pendek. sib baik tak botakkan. tp tgk2.. pkai syampu je dah memadai. no more kelemumur.. lega sket part tu. alhamdulillah..

cuti panjang aku dah nk berakhir. aku harap2 sangat lepas ni semua back to normal.. klau takat nk kene pkai derma X premium tu setiub seminggu.. bole lagi aku pejam2kan mata.. tapi bab bisul tu la..

No comments:

Post a Comment