Thursday, December 8, 2011

Tandas ooooo Tandas...

Salam..

Pesal lak arini tetiba aku meroyan pasal tandas ni? Hmm.... alkisah... semalam aku berpeluang untuk ke LIMA 2011. Bermula seawal subuh hari lagi aku dah bermasalah dengan TANDAS. Hmmm...

Keluar rumah kol 4.30pagi.. berkumpul kat ofis... gerak ke LCCT.. sampai dalam kol 5.50pagi. So aku pon terusla menapak ke surau untuk solat Subuh. Dah ready2 nak amik wudhu'.. bukak2 pipe.. alamak! Takde air. Ah sudah... Aku pon bergegas la ke toilet... niat nak amik wudhu' kt toilet la sebab surau takde air... huhu... malang jugak.. toilet pon takde air. Dan... adoi mak baunye... dok kt surau pon bole terbau tandas kat sebelah! Last2 terpaksala aku beli air mineral 1L berharga RM3. Hmmm..

Selesai satu babak. Sampai di Langkawi International Airport dalam kol 8.30am. Kt sini takde lak aku test tandas dia.. Pegi breakfast dulu kat luar Mahsuri International Exhibition Centre (MIEC) tempat LIMA berlangsung tu... then dah kenyang... barula bole ronda2 LIMA dengan aman. Round sane.. round sini... jenguk sane.. jenguk sini.. tak dilupakan jenguk booth sendiri... hehe.. bangga jugak rasanye bila tengok hasil kerja sendiri dipaparkan di screen... hehe.. Dah puas ronda2... barula bermula cerita baru... apa yang diisi pagi tadi, perlu dikeluarkan semula... nature call kata mat saleh.. hehe... Merayapla aku mencari lambang toilet... nun di sudut tepi sana ada lambang pompuan yang kucari. Masuk... errrkkk... ni toilet untuk INTERNATIONAL EVENT ke??? dengan ada a few tandas yang tak boleh pam... tisu sepah sane sini... ilang selera la... ada pulak pintu takleh kunci.. macam2.. Sib baik masih ada air... adehla..

So niat aku batal... Petang tu jalan2... masih lagi dengan misi mencari tandas bersih. Akhirnye aku singgah solat zuhur kat masjid apa ntah namanye kat tepi jalan.. Mujurlah tandas nye bersih. Syukur sangat. Amat memalukan ye kalau tandas masjid kotor..

Petang tu, gi dinner kat kedai makanan laut di Pantai Chenang.... makanan memang tip top... slurrpp22... Jus Nanas nye pon sedap. Walaupon aku tertukar order dengan colleague.. Mamat tu order jus nanas, aku order jus tembikai susu... warna sama je aku tgk dalam samar2.. n aku tak perasan ada org order air nanas. Aku slurp2 je.. aik.. apsal rasa honey dew ni lain macam? Hahaha... sah2 tertukar.. tapi dah minum... teruskan aje la.. mujurla sedap jugak. Masa ni ada colleague nk guna tandas... Tak sampai seminit dia balik ke meja.. Apsal? Hilang selera nak guna tandas. Alahai... tandas ooo tandas..

Tandas2 awam di Malaysia memang masih jauh ketinggalan. Tapi aku puji tandas di RnR PLUS. maybe sebab ada akak cleaner yang bertugas tiap hari.. so memang sentiasa terjaga la... Kalau shopping complex lak.. tengokla.. ada yg ok.. ada yg tak.

Tapi kalau kedai2 makan ke.. hmm... entah.. baik aku 'simpan' balik umah lagi aman...

No comments:

Post a Comment