Thursday, December 2, 2010

blogging time!

assalamualaikum...

tibala masanye untuk aku makan.. sambil2 menyempatkan diri berbloging. pelik... blog ni pada asalnye seperti sebuah diari online. tapi.. open to public. ko biar betul diari open to public. hehe.. takdela.. ko jgn la tulis yg bukan2.. crush on somebody ke.. haru la kalau kantoi kan..

kay.. back to my table.. ada semangkuk rojak mamak.. courtesy of irtech.. hehe.. tochei2.. shedap.. so kali ni apa aku nak mengomel ek..

ha.. teringat aku sebuah pengalaman MISTERI... shhh... sila wujudkan suasana seram di persekitaran anda ye.. kasi moooood.

last week.. mr hubby outstation again for 5 days.. so merempatla aku anak beranak kat umah mak.. psst.. bukan tak berani tinggal sendiri.. tp since my mom baru je start menjadi pesara bertauliah, so.. takpela.. jomla kami memeriahkan suasana di rumah tersebut. koman2 takdela tok umi boring gaban bila tok abah 'zzzZZzz' je kan. itu pon aku berjaya pujuk2.. kenyit2 mata sket ngan umisha.. ajak dia lepak umah mak skali. so oraitla...

one fine night.. fine ke? hehe.. tidola aku kt tilam nipis tengah2 maklak tu.. tgh2 umah ye dlm erti kata lain. perkataan maklak tu org johor je tau. tu pon klau celup2 johor memang tak sempat khatam le. tetiba around 2 3 pagi.. abg long kejut aku.

"umi... abg long tak dapat nak baca fatehah la.." memang kebiasaannye every night, ang long akan baca doa tido, fatehah and 3 Qul. tapi malam tu.. aku tertido dulu.. so tak sompekla nak meneman dia baca segala surah tu. tu yg tetiba teringat belum baca agaknye...

then aku pon tolongla dia baca smpai abis. then suruh dia tido kat tempat dia smula. tapi pastu dia macam tak leh tido, resah. dia datang kat aku.. kata tak bole baca fatehah lagi. hmmm.. ada la tu dia mimpi ke hape agaknye.. so aku bacakanla.. then tepuk2 dia. baru je macam nak terlena... tetiba dengar bunyi nafas dia kencang. macam takutkan sesuatu sesangat. berderau la kan darah aku.. cecepat aku peluk and tenangkan dia.. bacakan surah2 sket.. tapi entah kenapa.. suasana hening sangat.. rasa semacam.. sampai aku baca ayat kursi pon sangkut2. sengal betul la. aku zikir je la sampai tertido.

misteri tak? hehe..

okay.. kita citer mende tak misteri lak.. masak-masak time! aku ni memasak memang ikut mood. tengokla.. kalau datang mood memasak dia.. tetengah malam pon aku nak memasak. tapi awas.. janganla masak dalam keadaan tergesa-gesa or kelam kabut. nahas jadinye. dah 2 kali terjadi kt aku. aritu wat kek pisang tgh2 malam buta. tak keluarkan dari oven. esoknye.. boleh baling ke dinding kek pisangku.. second time last weekend. cuman sekeluarga datang tido rumah aku. so petang masa dorang sampai tu.. aku mmg tak prepare apa2 la.. sbb aku plan dinner je. haha.. tup2 petang dah sampai.. takkanla takat hidang keropok je kot. aku pon terkocoh2la bancuh nk wat kek pisang. well selama ni kek pisang aku mmg sedap. tup2.. lepas dah masuk oven separuh jalan.. baru aku teringat aku tak letak gula langsung! so? hehe.. selamat jalan romeo la...

aritu aku ada try buat roti jala.. since mr hubby mmg suka mkn roti jala.. nakla menerai menjala kan.. searchla resipi kt tenet... okayla.. menjadila jugak... tapi aku lawan ngan kaya pandan je.. tak buat kari sbb pikir anak2 nak makan kang pedas lak. tengok2 dorang dok 'enaknya dimakan begitu saja.." hmm...



tu menu bekpes.. pastu.. terai wat pizza lak.. asyik nk pegi pizza hut je.. mana larat kan.. taula dekat.. tapi hagak2la kan.. so teraila jugak.. dan inilah hasilnye.. pizza kedekut topping.. sebab mozarella gila mahal..




hmmm.. so itu je la projek ujung minggu aku... malam tadi terai buat 'apam marmar' lak.. haha.. ntah mana silapnye.. apam aku jadi bingka. rasa ada.. rupa tiada.. tapi tetap laju... weekend ni apa pulak aku nak try ek.... tapi aku sure.. mr hubby mesti lagi suka kalau aku wat nasi ayam.. nasi ayam.. nasi ayam... itu je la yang dia mintak. taula nasi ayam umi sedap.. hehe..

my hubby's fav...

No comments:

Post a Comment