Friday, June 25, 2010

yeeaaaa.. esok weekend!

salam..

apa yg bestnye ek esok weekend? best oo.. dapat meluangkan sepenuh masa menatap muka org2 yg aku sayang. ekeke... apa xtvt aku biasanye wknd ek? macam2 ada.. celik mata lepas siap2 semua.. bergantung kepada stok dlm fridge, samada menimbulkan idea bernas utk aku wat breakfast or just 'jom mamak!'. hehe..

macam last wknd.. tetia abg long kata.. "abg long rasa abg long nk mkn roti yg panjang tu la. kt kedai yg ada vitagen tu. yg kt belakang tu... " jenuh aku nk faham apa dia cerita. rupa2nye.. nk gi mkn roti tisu kt kedai mamak... port yg pernah aku pegi masa tu.. blkg kaunter (ada vitagen kt kaunter tu), masuk ke ruangan ada aircon. cess.. nk dok kt tmpt ekon aje. layan ajela nak.. asal makan bebetul takpe. klau betul dia makan elok2... suka aku tgk. ini kadang aku penat masak.. taknak mkn pulak. tp klau time dia mkn.. mmg ilang rasa penat memasakla. tambah2 lak klau ayahnye pon sama menambah nasi. hehe.. dr 28" ke 31".. wakaka.. n keep expanding.. hehe

citer pasal aircon... selalu ayat ni keluar dari mulut dia. "abg long suka ada aircon." especially klau gi umah tok umi dia... kerapla dia kata camtu. smpai nk tido bebetul bawah aircon tu. mentang2la umah dia takde aircon... amboi... tercabar rasa ayah. hehe.. kt skolah dia pon.. time nap lepas mkn tu.. mmg teacher dia on aircon. tu pasal masing2 sedap tido. aircon oh aircon. perlukah?

kadang2 aku tgk abg long ni klau bercakap... mak ai... terbeliak gakla biji mata dengar dia bercerita. cuma pelat je certain huruf tu. 2 minggu lepas.. dua beradik tu kena kuarantin.. sebab? Sakit Kaki Tangan Mulut (HFMD). selama ni aku cuma dengar kt berita, n baca kt paper je pasal sakit ni. tup2 tgk kali ni anak2 aku lak yg kena. ya Allah.. dugaan utk aku sekeluarga. sib baik jugak sikit aje. tak naik banyak. seminggu gakla tak gi skolah. sib baik cuti skola.. time dah baik tu.. tp still rasa tak confident nk antar taska.. aku sub jap 2 hari kt umah tok umi. oho.. kemain lagi la budak berdua tu. batal smua program mengemas rumah tok umi. tergendala tido tok abah. hehe...

umi sha call... abg long jawab tepon :

abg long : umi sha nk cakap ngan sape ni? ngan tok umi ke, tok abah ke?
umi sha : kenapa?
abg long : abg long penat la pegang tepon ni.

adehh... sabarla umisha ek. niat mu nk bertanye2 kabo ngan anak buahmu ini... dibantutkan ngan jawapan pedas dia.


lagi..

pagi tadi.. wat breakfast pau goreng. (jgn terpedaya.. aku beli hok instant.. tinggal kukus je. tp tukarla.. kasi goreng sedap sket).
tu mmg fav abg long. ku bagila sorang sebelah lepas mandi. dah siap2 masuk kete.. ku bekalkan lagi seketul setengah dlm tupperware.
tiba2..

umi.. abg long nak banyak2la... dalam beg umi ada pau banyak tak? soalan sang anak membuatkan umi terkedu. hehe.. aku mmg bawak bekal pon.. mane sempat nk jamah kt umah kan.. ada 2 biji... bagila kt anak sebiji. hehe.. si adik dari tadi pau sebelah tu tak abis2. si abang belum mkn lg dah kata tak ckup...

lagi...

jalan2 kt tesco. lalu kt aisle bahagian 'perkakas' wanita. tetiba abg long sebut...

abg long : umi... tu Kfee kan?
umi : apa dia?
abg long : tu Kfee kan? (sambil pegi tunjuk directly bungkusan warna pink bertulis CAREFREE) - maaf ye abg2 yg baca klau taktau apa itu carefree.. sila gi tesco cari sendiri ye.
umi: ??
mana pulak anak aku kenal carefree ni.
abg long : klau tak pakai ni nanti belum siap kan?
umi: ha???
- sila tengok iklan carefree dibintangi Scha al-yahya , marsha tu... ada tagline kata "kalau tak pakai ni, rasa mcm tak siap" ke camtu la ayatnye.

adoiiii.... pening uminye.

moral of da story... anak2 zaman skrg... tak terjangkau aku..


ni aku quote satu situasi aku pernah paste kt wall facebook..

satu petang hening....

abg long: ayah.. mencuri tu tak baik kan.. berdosa kan?
ayah : ha'ah. berdosa
abg long : aritu kan.. umi dia curi flower aunty Reen
...ayah : ??

**explaination : dia tgk aku main BARN BUDDY, sedang mencuri bunga2an di kebun Reen. hmmm.. moral of da story.. jgn main BARN BUDDY depan anak2 yg sedang membesar ye...

2 comments:

  1. cam mne dak kecik bley tau carefree???hak9...sdey tol zaman skang....

    ReplyDelete
  2. uiks.. kuingat sape la sesat kt sini dok komen.. rupanye dak adib.. hehe.. budak2 astro zaman skrg.. jgn wat main.. macam2 ada kan...

    ReplyDelete