Thursday, February 4, 2010

keletah abg long

salam..

hari ni aku taktau nk celoteh apa. tp mmg tgh blank sikit.. so utk release apa yg stuck.. aku membebel jap kt blog ni. hehe.. keletah si a'an ni. nakal, lasak, macam2la. nk kata bijak.. of cozla anak sendiri surely aku akan kata bijak kan.. hehe...

ni cerita tahun lepas. masa tu aku dlm pantang lahirkan zafira. so duduk meru rumah mak aku. after 2 weeks bersalin.. aku dah kuat la merayap2 sbb mak aku keje.. so yg handle aku masa dlm pantang just abah aku. hehe.. tolong belikan mknn n jagakan si a'an je la. so one fine day tu... aku dah siap2 mandikan zafira... n tidokan dia.. aku keluarla gi warung kt depan taman tu berdua ngan a'an. nk gi beli bekpes. so tgh aku tunggu akak tu bungkuskan nasi dagang... si a'an tgh mkn kuih, tiba2 kuih dia jatuh. so aku soh kutip n buang sbb takut kang ada budak lain kutip gi makan lak. pastu aku pon ntah tak perasan... sibuk tunggu n pilih lauk.

dah tu tetiba aku perasan a'an takde. mane pulak budak ni. aku tanye org2 keliling tu nampak tak anak aku. masing2 mcm tak perasan. la sudah. aku dah cuak. terjerit2 gakla aku cari. org2 kt kedai tu pon sibuk tolong cari. adala kot 2 3 minit gak aku cuak n cari. tiba2 aku terpk ntah2 dia balik rumah kot, sbb dekat je.. jarak 3 row la. then aku pon gi la balik umah mak aku. otw tu.. aku nampak a'an... lega ati aku. aku tanyela napa balik rumah sendiri? umi cari tau. tau dia buat apa balik umah? dia gi buang kuih dia yg jatuh tu dlm tong sampah kt rumah! adoila.... punye la jauh nak oi gi buang kuih tu... buang ajela kt semak2 tu... adehla... skema pulak anak aku ni.

lagi satu kejadian... masa kt ikea 2 weeks ago. masa tu waktu zohor... so sementara aku tunggu ayah dia solat zohor.. kene bergilir.. aku dokla mkn kt food court tu ngan a'an n zafira. si a'an biasala.. mane la dia nk duduk diam. so dia pusing2 , main2.. then dtg kt aku, aku suap meatball.. tetiba dia kata dia nk 'poo poo'. aku kata camne umi nk bawak.. aku dgn zafira lg.. troley lg.. stroller lg... mknn penuh atas meja lg. so kata.. tunggu ayah siap solat ye. then ok.. dia main2.. aku suap lagi.. so tgh aku suap2 zafira.. aku notice a'an tak datang2 kt aku mcm biasa. aku jengukla kt dinding tempat dia main tu. isk.. takde.. jenguk sana sini.. smua takde. *ikea full house ye masa tu.. letih aku menjenguk.. takde. aku dah risau. aku nk bangun cari.. kang takut dia datang balik kt meja dia tgk aku takde. lagi naya. so aku stay kt situ sambil mata melilau cari dia. tak muncul2 sampaila ayah dia keluar surau... kitorang pon carila kat2 situ.. takde. aku cari kt surau, toilet, changing room.. smua takde. ayah dia cari kt toilet pon takde. tp aku mcm confirm dia mesti ada kt toilet sbb dia kata nk 'poo poo' tadi kan. so aku soh ayah dia double check kt toilet. then ayah dia masuk toilet tu n panggil nama dia. then only ada satu toilet tu terbukak pintu. which is toilet for toddler. elok si a'an ada dlm tu.

ya Allah.. lega hati aku. tapi ntah kenapa.. aku taktaula.. tiap kali a'an lost ntah mane2.. hati aku bukanla tak risau.. risau.. tp tetap yakin dia tak apa2. mungkin sbb dia pandai bawak diri.

mudah2an Allah sentiasa pelihara anak2 aku, suami aku, keluarga n kawan2 aku, jauhkan dari segala bahaya. amin.

No comments:

Post a Comment